مقالات مقالات .

مقالات

آدامس موم

 آن به صورت جویدنی ظاهر می شود. با توجه به اینکه موم در معده انسان هضم نمی شود، بهتر است فرو داده نشده و مثل آدامس جویده شود. کاربرد جویدنی موم نیز بسیار است و در درمان بیماری های زیادی نقش دارد.

 

همانطور که می دانید موم عسل کاربردهای بسیار زیادی دارد. خواص موم عسل عموما به صورت موضعی است و به همین علت است که موم در ساخت لوازم آرایشی کاربرد فراوانی دارد. کاربرد دیگر موم و نحوه مصرف آن به صورت جویدنی ظاهر می شود. با توجه به اینکه موم در معده انسان هضم نمی شود، بهتر است فرو داده نشده و مثل آدامس جویده شود. کاربرد جویدنی موم نیز بسیار است و در درمان بیماری های زیادی نقش دارد.

یکی از برترین پژوهشگران آمریکایی جویدن فرآورده ای از موم و عسل را برای پاک کردن راه های بینی و حلق توصیه می کند. همچنین جویدن آدامس موم در مورد سینوزیت ، تنگی نفس و زکام دارویی بی نظیر است. طبق تحقیقات به عمل آمده، افراد مبتلا به سینوزیت و زکام با مصرف مداوم آدامس موم و عسل ، روند درمان تند تری داشته و در همان لحظه نیز از دردهای سینوزیتی خلاص شده اند.

آدامس موم

نحوه مصرف آدامس موم و عسل برای این بیماران به این نحو است که بیماران باید هر نصف قاشق مربا خوری عسل با موم مصرف نموده و موم آن را یک ربع بجوند. این کار باید به تناوب و منظم انجام شود تا تاثیرات شگرف آن لمس گردد. میزان جویدن نیز نباید کمتر از 15 دقیقه باشد تا اثرات موم بر روی بدن ایجاد گردد.

خود جویدن موم ، برای دندان و لثه ها نیز مفید است و در درمان بیماری های مختلف دهان و دندان کاربرد دارد. جویدن موم عسل زنگ دندانها را می زداید و لثه ها را محکم می کند . جویدن نقل های تهیه شده با عسل و موم باعث ازدیاد ترشح بزاق جهت فعالیت ترشحی و حرکتی معده و سوخت و ساز بدن شده و اثر قابل توجهی روی گردش خون و ظرفیت کار ماهیچه ها دارد.

یکی دیگر از کاربردهای آدامس مومی ، مربوط به افراد سیگاری می شود. این نقل ها یا همان آدامس موم به افراد سیگاری که تمایل به ترک آن دارند می تواند کمک بسیار مهمی نماید. ترک سیگار با آدامس موم ساده تر صورت می گیرد؛ چرا که موادی را وارد بدن می کند که اثرات نکشیدن سیگار را برای فرد کاهش می دهد.
منبع : ایران عسل


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۵:۴۵ توسط:admin موضوع: نظرات (0)